Управа и организација
Организациона шема
I. Органи управљања
Законом о јавним агенцијама и Одлуком Владе о оснивању Агенције за акредитацију здравствених установа Србије одређен је делокруг и састав органа Агенције као и њихов међусобни однос. Органи Агенције јесу: Управни одбор и директор.
Председника и чалнове Управног одбора Агенције је именовала Влада („Сл. гласник РС“, бр. 110/08 и 30/11):
1. за председника:
– Проф. др Бранко Ристић, представник Лекарске Коморе Србије;
2. за чланове:
1) др Александар Богдановић, представник Стоматолошке коморе Србије;
2) мр ph. спец. Светлана Стојков-Рудински, представник Фармацеутске коморе Србије;
3) мр sci. Татјана Водник, представник Коморе биохемичара Србије;
4) мр Споменка Калезић, представник Републичког завода за здравствено осигурање;
5) мр sci. мед. Весна Хорозовић, представник Института за јавно здравље Србије
„Др Милан Јовановић-Батут“ и
6) Зорица Павловић, представник Министарства здравља.
Председник и чланови Управног одбора Агенције именују се на период од пет година. Након престанка мандата за чланове Управног одбора Агенције Споменке Калезић и Зорице Павловић, Министарство здравља и Републички фонд за здравствено осигурање нису именовали своје нове представнике.
Делокруг Управног одбора:
1) доноси Статут Агенције уз сагласност оснивача;
2) усваја годишњи програм рада и финансијски план;
3) усваја годишњи извештај о раду и завршни рачун;
4) доноси друге опште акте, у складу са законом;
5) доноси пословник о свом раду;
6) усмерава рад директора и издаје му упутства за рад;
7) надзире пословање Агенције;
8) подноси извештај о раду и пословању Агенције оснивачу;
9) одлучује о садржини и облику заштитног знака Агенције;
10) одлучује о коришћењу заштитног знака;
11) обавља друге послове у складу са законом, Одлуком и Статутом.
Директора Агенције именује Влада у складу са Законом о јавним агенцијама, на период од пет година и може бити поново именован.
Владимир Арсеновић, именован је 14. јануара 2016. године Решењем Владе бр. 119-278/2016 за вршиоца дужности директора Агенције за акредитацију здравствених установа Србије.
Делокруг директора Агенције:
1) организује и руководи радом и пословањем Агенције;
2) заступа и представља Агенцију;
3) доноси одлуке, односно управне акте из надлежности Агенције, осим одлука које доноси Управни одбор;
4) одлучује о правима, обавезама и одговорностима запослених у Агенцији уз сагласност оснивача;
5) припрема и спроводи одлуке Управног одбора;
6) одговара за законитост рада, као и за стручни рад Агенције;
7) доноси правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у Агенцији;
8) предлаже програм рада Агенције;
9) обавља и друге послове утврђене Законом, Одлуком о оснивању и Статутом.
II. Делокруг рада Агенције
За обављање послова из делокруга рада Агенције образована су следећа одељења:
Одељење за акредитацију и унапређење квалитета рада здравствених установа
У оквиру одељења за акредитацију и унапређење рада здравствених установа обављају се следећи послови:
- поступање по захтевима за акредитацију;
- процена квалитета пружања здравствене заштите у акредитованим установама;
- едукација у области акредитације и унапређењa квалитета рада здравствених установа;
- израда и периодични мониторинг и евалуација интерних процедура и регистра ризика у области акредитације;
- поступци у решавању по приговорима здравствених установа у поступку акредитације;
- поступци достављања одговора у давању инфомација од јавног значаја правним лицима и грађанима из области акредитације и рада акредитованих установа;
- мониторинг реализованих фаза из уговорених послова акредитације.
Одељење за акредитацијске стандарде, међународну сарадњу и пројектне активности
У оквиру одељења за акредитацијске стандарде, међународну сарадњу и пројектне активности обављају се следећи послови:
- утврђивањa акредитационих стандарда;
- пилотирања нових акредитацијских стандарда и ревизија постојећих стандарда за акредитацију;
- развојa стандарда у оквиру Регионалног развојног здравственог центра за акредитацију и квалитет (у даљем тексту: РЗРЦ) у Здравственој мрежи југоисточне Европе (у даљем тексту: ЗМЈЕ) и сарадња са међународним организацијама за квалитет;
- планирања, координације и релизације пројектних активности Агенције;
- међународнe сарадњe;
Одељење за финансијске и опште послове
У оквиру одељења за финансијске и опште послове организују се послови:
- финансија и рачуноводства;
- јавних набавки;
- општих послова;
- секретарски и административно-технички послови;
- мониторинг реализованих фаза из уговорених послова акредитације и осталих уговора;
- достављања одговора на информације од јавног значаја;
- израда и периодични мониторинг и евалуација интерних процедура, стратегије управљања ризицима и регистра ризика.
Одељење за акредитацијско извештавање и информатичку подршку
У оквиру Одељења за информатичку подршку и израду акредитацијских извештаја и решења организују се послови:
- информатичко-статистичке подршке;
- израде акредитацијских извештаја и решења;
- вођења евиденција у вези заштите података о личности;
- израде решења за спровођење поступка акредитације и провере одржавања стечене акредитације;
- сарадња и координација активности са здравственим установама;
- вођење регистра и евиденција о акредитованим установама и ажурирање административних поступака из области акредитације.