Управа и организација
Организациона шема
I. Органи управљања
Законом о јавним агенцијама и Одлуком Владе о оснивању Агенције за акредитацију здравствених установа Србије одређен је делокруг и састав органа Агенције као и њихов међусобни однос. Органи Агенције јесу: Управни одбор и директор.
Председника и чалнове Управног одбора Агенције је именовала Влада („Сл. гласник РС“, бр. 110/08 и 30/11):
1. за председника:
– Проф. др Бранко Ристић, представник Лекарске Коморе Србије;
2. за чланове:
1) др Александар Богдановић, представник Стоматолошке коморе Србије;
2) мр ph. спец. Светлана Стојков-Рудински, представник Фармацеутске коморе Србије;
3) мр sci. Татјана Водник, представник Коморе биохемичара Србије;
4) мр Споменка Калезић, представник Републичког завода за здравствено осигурање;
5) мр sci. мед. Весна Хорозовић, представник Института за јавно здравље Србије
„Др Милан Јовановић-Батут“ и
6) Зорица Павловић, представник Министарства здравља.
Председник и чланови Управног одбора Агенције именују се на период од пет година.
Делокруг Управног одбора:
1) доноси Статут Агенције уз сагласност оснивача;
2) усваја годишњи програм рада и финансијски план;
3) усваја годишњи извештај о раду и завршни рачун;
4) доноси друге опште акте, у складу са законом;
5) доноси пословник о свом раду;
6) усмерава рад директора и издаје му упутства за рад;
7) надзире пословање Агенције;
8) подноси извештај о раду и пословању Агенције оснивачу;
9) одлучује о садржини и облику заштитног знака Агенције;
10) одлучује о коришћењу заштитног знака;
11) обавља друге послове у складу са законом, Одлуком и Статутом.
Директора Агенције именује Влада у складу са Законом о јавним агенцијама, на период од пет година и може бити поново именован.
Владимир Арсеновић, именован је 14. јануара 2016. године Решењем Владе бр. 119-278/2016 за вршиоца дужности директора Агенције за акредитацију здравствених установа Србије.
Делокруг директора Агенције:
1) организује и руководи радом и пословањем Агенције;
2) заступа и представља Агенцију;
3) доноси одлуке, односно управне акте из надлежности Агенције, осим одлука које доноси Управни одбор;
4) одлучује о правима, обавезама и одговорностима запослених у Агенцији уз сагласност оснивача;
5) припрема и спроводи одлуке Управног одбора;
6) одговара за законитост рада, као и за стручни рад Агенције;
7) доноси правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у Агенцији;
8) предлаже програм рада Агенције;
9) обавља и друге послове утврђене Законом, Одлуком о оснивању и Статутом.
II. Делокруг рада Агенције
За обављање послова из делокруга рада Агенције образована су следећа одељења:
Одељење за акредитацију и унапређење квалитета рада здравствених установа
У оквиру одељења за акредитацију и унапређење рада здравствених установа обављају се следећи послови:
- процена квалитета пружене здравствене заштите становништву;
- едукације у области акредитације и унапређењa квалитета рада здравствених установа;
- сарадња и координација активности са здравственим установама и стално унапређење рада Агенције;
- унапређење квалитета рада здравствених установа;
- издавање и вођење јавних исправа о акредитацији (сертификат) и вођење евиденција о акредитованим установама (регистра);
- предлог тимова за спољашња оцењивање и редовне посете здравственим установама;
- израда плана спољашњег оцењивања и редовних посета;
- пријем и контрола извештаја о реализованим спољашњим оцењивањима и редовним посетама;
- израда завршног извештаја о спољашњем оцењивању и извештаја о реализованим редовним посетама;
- мониторинг реализованих фаза послова из уговорених послова акредитације;
- израда и периодични мониторинг и евалуација интерних процедура и регистра ризика;
Одељење за акредитацијске стандарде, међународну сарадњу и пројектне активности
У оквиру одељења за акредитацијске стандарде, међународну сарадњу и пројектне активности обављају се следећи послови:
- утврђивањa акредитационих стандарда;
- пилотирања нових акредитацијских стандарда и ревизија постојећих стандарда за акредитацију;
- развојa стандарда у оквиру Регионалног развојног здравственог центра за акредитацију и квалитет у Здравственој мрежи југоисточне Европе и сарадња са међународним организацијама за квалитет;
- планирања, координације и релизације пројектних активности Агенције;
- међународнe сарадњe;
Одељење за финансијске и опште послове
У оквиру одељења за финансијске и опште послове организују се послови:
- финансија и рачуноводства, јавних набавки и општих послова;
- општи и кадровски послови;
- информационе подршке, статистике и анализе здравствених установа. решавање у управним стварима о акредитацији здравствених установа;
- решавање у управним стварима о акредитацији здравствених установа;
- вођење евиденције о ангажовању спољашњих оцењивача;
- вођење евиденције о употреби службених аутомобила;
- израда и периодични мониторинг и евалуација интерних процедура и регистра ризика и реализације финансијског управљања и контроле;
- израда и достављање потврда о реализованим фазама послова из уговорених послова о акредитацији.